לא פעם, בעלי עסקים קטנים שואלים את עצמם, האם זה הקמת מועדון לקוחות רלוונטי עבורם. הרי מדובר בעסק קטן, לעיתים מדובר בעסק שעובד בשכונה או ביישוב קטן ואיננו מתכוון או איננו יכול לשרת קהל לקוחות גדול, אז האם זה באמת רלוונטי עבורו להקים מועדון לקוחות?
הטיעונים כנגד הם ברורים, מאחר וזה עסק קטן, בוודאי אם זה עסק שכונתי או עסק ביישוב קטן, אז כל תושבי המקום מכירים אותו כבר, היכולת של העסק לגדול ולשרת קהל גדול הוא מצומצם, ואין לו גם כוונה כזו לפעמים, אז מה הטעם?
ובכן, גם עסקים קטנים צריכים לנהל מועדון לקוחות, בין אם זה בשביל להגדיל את כמות הלקוחות ובין אם זה לשמר את הלקוחות הקיימים. ניקח למשל חנות למכירת מוצרים לבעלי חיים. אז נכון, שייתכן מאוד שהעסק לא יכול, מבחינה כלכלית לשרת קהל לקוחות שהוא מעבר לאזור בו העסק ממוקם, למרות שעם הזמן ייתכן וזה ישתלם, אך הגיוני שהלקוחות באזור, לא ימהרו דווקא לקנות מוצרים בעסק, הרי הם יכולים להזמין מחנויות אחרות שלא נמצאות באזור ומבצעות משלוחים ואפילו דרך אתרי אינטרנט שפונים לגולשים בכל הארץ.
ברגע שעסק קטן יוצר מועדון לקוחות, הוא מונע מהם את הצורך לחפש את מה שהם צריכים בעסקים גדולים יותר. בוודאי אם מדובר בעסק שעובד באזור שלהם ושומר איתם על קשר אישי, בין אם במייל, טלפון, הודעות או אפילו כשהם מגיעים אליו.
סיבה נוספת לרלוונטיות של מועדון לקוחות עבור עסקים קטנים היא, שיווק ופרסום. עסק קטן, להבדיל מעסק גדול, לא יכול להשקיע הרבה כסף בפרסום ושיווק בתקשורת או באינטרנט, זה לא משתלם לו כלכלית ואין לו את האפשרויות לכך.
דרך מועדון לקוחות יכול העסק לפרסם ולשווק את עצמו ואת המבצעים השונים שלו, בעלות כספית נמוכה למדי. יתרה מזו, מדובר על אמצעי פרסום הרבה יותר ממוקד ונכון עבורו. הפרסום מגיע ישירות ללקוח, בין אם זה למייל או לפלאפון. בצורה כזו הלקוח יודע מה הוא יכול לקבל אם הוא יגיע לקנות אצלו.