כל עסק מושתת על מכירות. המכירות ללקוחות הוא הגורם שמכניס כספים לעסק ומחזיק אותו רווחי וכדאי. צוות המכירות הוא תמיד צוות שיש לו גישה לתחום, והוא עובר תדרוכים וסדנאות לשיפור הישגים. אין ספק שכל אחד, גם איש מכירות מיומן שיודע היטב למכור אפילו קרח לאסקימוסים יכול לשפר את הביצועים שלו. במיוחד כאשר אנו נמצאים בתקופה כה תחרותית שחייבים לדעת איך עושים את העבודה הזו, כדי להתמודד מול המתחרים שלנו.
סדנה ייעודית לצוות המכירות
אם בעל עסק מעוניין להגדיל מכירות, יהיה נכון לשפר את היכולות של צוות המכירות. כיצד? בעזרת סדנת מכירה. סדנה זו מיועדת לאנשי מכירות שכבר עוסקים בפועל בענף, או כאלו שעומדים לאייש משרות כאלו. הסדנה מפגישה את אנשי המכירות עם הפסיכולוגיה של ההמונים ועם המחשבות והרגשות שעוברות לאנשים בראש לקראת כל קניה שהיא. כמו כן לומדים במהלך סדנה כזו על הטקטיקות הנכונות לשיפור תהליכי מכירה. התוצאה היא אנשי מכירות שיודעים טוב יותר לגשת ללקוחות מתעניינים ולהציע להם הצעות שונות. ואכן, המציאות מוכיחה כי צוותי מכירה שקבלו הדרכה יסודית הצליחו להגדיל את אחוזי המכירה בצורה ניכרת.
סימולטור והתנסות
כדי להקנות לצוות העובדים את הידע באופן מעשי, חשוב כי הלמידה לא תהיה פרונטלית בלבד. אלא משולבת בהתנסות של ממש. וזה אומר שבמהלך הלמידה יתנסו העובדים ויישמו את הכללים, ראו כאן דוגמא. כך הם מתרגלים ורוכשים את הכלים הנדרשים לשיפור היקפי המכירות. אמנם סדנאות כאלו אינן זולות כלל, וכל בעל עסק שמחליט לעשות את הצעד הזה מכניס את עצמו להוצאה משמעותית מאוד. אבל יש לדעת כי ההוצאה הזו נחשבת להשקעה שמחזירה את עצמה, ובגדול. כי כשצוות המכירות מיומן ויודע מה הוא עושה ואיך הוא יכול לשפר ביצועים – המכירות מתייעלות וההכנסות גדלות. הווי אומר שזו השקעה כדאית שמוכיחה את עצמה כבר בתקופה הסמוכה להוצאה.
סדנה מוכחת ומועילה
כדי להשיג הישגים טובים חשוב לברר היטב ולבחור סדנה מעשית ומועילה שיש לה המלצות רבות. סדנה טובה שתגרור בעקבותיה המון מכירות והכנסות!