אם אתם מנהלים עירייה או נמצאים בתפקיד בכיר בראשות העיר – אתם בוודאי יודעים שעל פי פקודות העריות, כול ישיבה של מועצה או עירייה עליה להיות מוקלטות זאת עבור ניהול פרוטוקול מקצועי שממנו יהיה אפשר לקחת מידע או החלטות בעת הצורך, כמו גם שאת הפרוטוקול יש לנהל כדי לתעד ישיבות חשובות באופן תקין ושקוף. התיעוד חייב להיות תקין, מדויק, ברור ומקצועי.
מי מבצע תמלול לעיריות?
תיעוד כזה מבצעים אנשי מקצוע שמתמללים את הישיבות והם עוסקים ומומחים בתמלול הקלטות עבור ישיבות בדלתיים פתוחות או סגורות. על פי המחוקק שקבע בסעיף 13 לפקודת המועצות ובסעיף 248 לפקודת העיריות: תמלילים, הצעות, התנגדויות, החלטות ותכנים של ישיבות יש להציג ולפרסם עבור הקהל הרחב, לכן נדרש שירות תמלול לעיריות.
אבל האם זה מתאים לכול עירייה?
באופן כללי, כן. עיריות שרוצות להתנהל בצורה חוקית ומסודרת זקוקות פעמים רבות לתמלול ישיבות בעוד שתמלול כזה עליו להיות נגיש לאזרחים, לבעלי תפקידים, לעיתונאים וכולי. יש מקרים בהם יפורסם התיעוד והתמלול באתר האינטרנט של המועצה האזורית או של העירייה ובכך יאפשר מידע נגיש לציבור.
כיצד בוחרים מתמללת טובה?
כדי למצוא את אשת המקצוע הטובה ביותר עבור שירותי תמלול, יש לשים לב למספר דגשים כמו מקצועיות, ניסיון וידע אקדמי. בחרו מתמללת שלמדה לשון באקדמיה העברית תוך בחירה במי שיודעת לתמלל הקלטות, תקצירים, ישיבות, דיונים, והקלטות. בחרו אשת מקצוע מומחית בתחום, מהירה, איכותית וקפדנית שלא תפספס אות או אפילו הברה שנאמרה בישיבה. עיריות ומעוצות שישכרו את השירות יוכלו לנהל את העניינים שלהן בשקיפות ובאופן ברור מול הציבור, כך שההתנהלות תמיד תהיה יעילה וחוקית.