כרטיס הביקור של כל עסק ועסק תלוי קודם כל בשם המסחרי שלו, כלומר בסימן המסחר שנבחר עבורו. סימן המסחר יכול לכלול את הלוגו של העסק או מלל ספציפי, או שילוב של השניים. סימן המסחר משמש על מנת לסמן את המוצרים או השירותים השונים שהעסק מספק, על מנת שהלקוח הפוטנציאלי יוכל לקשר ביניהם לבין העסק והמוניטין שלו. רישום סימן מסחר יכול להגן על המותג שבניתם עבור העסק, זוהי דרך נפלאה להגן על העסק ולהבטיח כי אף אחד אחר לא יוכל להעתיק את השם, הלוגו או המלל הייחודי המאפיין אותו. ניתן להגיש בקשה לרישום בפנקס רשם סימני המסחר, ובכך להגן על המותג שלכם הן בארץ והן בחו"ל.
מה חשוב לדעת לגבי רישום סימן מסחר?
קודם כל, חשוב להגדיר בצורה ברורה מה זה בעצם סימן מסחר. הכוונה כאן לאותיות, מילים, ספרות או אותות אחרות, המגיעים ב – 2 או 3 ממדים. המטרה של סימן מסחר היא לשמש לצורך סימון המוצרים או השירותים של העסק, באמצעות שם, לוגו, שרטוט או ציור מסוים. סימן הטובין אמור להיחרט בזיכרון של הלקוחות הפוטנציאלים, על מנת שידעו לקשר בין המוצר לבין מקורו. על מנת שעסק או אדם מסוים יוכלו להשתמש בסימן מסחר מסוים בצורה בלעדית, יש צורך לרשום את הסימן בפנקס רשם סימני מסחר בישראל. על מנת לקבל הגנה מלאה הן על הלוגו והן על המלל של העסק, יש צורך להגיש לרישום הן את הסימן המעוצב והן את הסימן הלא מעוצב. לאחר הגשת הבקשה לרישום סימן המסחר, ניתן לציין לידו את האותיות TM, המעידות כי הסימן נמצא כרגע בתהליכי רישום. לאחר שהבקשה מאושרת, ניתן לציין ליד הסימן את הסמל – ®, המעיד על הרישום. כדאי לדעת כי תוקף הרישום הוא לעשר שנים, וניתן להאריך אותו כל עשור באמצעות תשלום אגרת חידוש.
לסיכום, רישום סימן מסחר יכול להגן בצורה הטובה ביותר על המותג של העסק. כדי לא להסתכן בהעתקה והטעייה של הצרכנים, מומלץ לרשום את סימן המסחר בפנקס רשם סימני המסחר.