כשחברות הסלולר מציעות לנו חבילות שונות במחירים אטרקטיביים, האם זה נכון לבחור חבילה במחיר אחיד לכל החיים?
ככה בוחרים חבילה במחיר משתלם
כשאנחנו ניגשים אל חברת סלולר בשביל לרכוש חבילה, הרי שאנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של אופציות. היום בניגוד לעבר, הרי שניתן למצוא מספר חברות שמפעילות שירותי סלולר וכל אחת מהן מציעה לנו חבילות במחירים אטרקטיביים כאלה ואחרים. כך למשל תמצאו בחברת WE4G, חבילות במחירים שונים, כולל חבילות לכל החיים.
באופן טבעי, כל חברה מנסה לייצר חבילה שהיא גם אטרקטיבית בשביל למשוך קהל לקוחות אך גם חבילה שהיא תוכל להרוויח ממנה. יש חברות שמוכנות לייצר רווח נמוך בידיעה ברורה, שלאורך זמן זה יותר ישתלם להן. ישנן חברות שמחפשות דרכים ואמצעים כיצד לייצר חבילות ייחודיות, כאלה שימשכו תשומת לב מהלקוחות (וכן מהתקשורת) ומצד שני, הן יבדילו אותן מחברות אחרות.
כאמור, אחת הדוגמאות הטובות לכך זו חברת WE4G אשר מציעה ללקוחות שלה מחיר חודשי למשך כל החיים של 33 שקל. מה זה אומר? אנחנו מתחייבים להישאר בחברה והיא מתחייבת שהמחיר יהיה קבוע, 33 שקל, לא יותר. החבילה כוללת שיחות, מסרונים, 80 גיגה גלישה וכן דקות שיחות לחו"ל.
האם חבילה לכל החיים משתלמת לנו?
יהיו רבים בוודאי שיטענו, שחבילה לכל החיים היא בעייתית, הרי זה מסנדל אותנו ומחייב אותנו להישאר נאמנים לחברה אחת. יהיו שיטענו גם, שאנחנו לא יכולים להיות בטוחים שהחברה אכן תוכל לעמוד בכך, ויתכן שהמחיר יעלה בבוא העת. אחרים יטענו שאנחנו לוקחים כאן סיכון, מאחר וייתכן מאוד שהמחירים בשוק ירדו ואנחנו עדיין נשלם אותו מחיר.
אך אפשר להסתכל על זה גם מהצד השני. הרי אין שום סיבה להתחייב לחברה שמספקת לנו שירות טוב ומחירים טובים, מה עוד שהחברה לא יכולה לשנות את תנאי החוזה אם היא התחייבה אליהם. במידה וזה יקרה, אנחנו תמיד יכולים לצאת מהחוזה.
לגבי העניין שהמחירים בשוק עלולים לרדת, ובכן הם עלולים גם לעלות ואז אנחנו נרוויח מכך. לכן זה כן משתלם להתחייב לשירות מסוים לכל החיים במחיר אחיד.