תקשורת אפקטיבית, מקלה על תוצאות המטופל באופן חיובי. כאשר מטפלים בחולים, הדבר עשוי לכלול אספקת בעיות מסוימות. חולים מבוגרים עשויים לסבול ממצבים מרובים, כמו אובדן שמיעה, ליקוי ראייה, דמנציה או מחלת אלצהיימר. לכן מומלץ לשקול עבורם מגורים בבית אבות ייעודי עבורם כמו בית אבות בשיבה טובה.
דרכים להתמודד עם קשיש סיעודי |
כאשר מטפלים בקשישים, חשוב לא להניח הנחות לגבי יכולות המטופלים ולקחת זמן להבין את התנאים והנסיבות הייחודיים לכל לקוח; חולים עלולים לסבול מליקויים הקשורים לגיל. בעוד שהטיפים הבאים עשויים להראות זמן רב, הם יכולים לייצר תשואות משמעותיות לטווח הארוך, בתוצאות חיוביות של המטופלים.
טיפ 1: התחל עם שפת הגוף הנכונה |
תנוחה ישובה ישירות מול המטופל, משפרת את התקשורת על ידי צמצום הסחות הדעת ושליחת ההודעה כי נותן הטיפול התמקד בלקוח לחלוטין. שמירה על קשר עין חשובה אף היא, מכיוון שזה "לוקח" את תשומת לבם ומסייע למטופלים לפענח רמזים.
טיפ 2: תרגול סבלנות |
על מטפלים להפעיל סבלנות בעת הטיפול בקשישים. לפעמים מטופלים צריכים לחזור על נקודות שיחה מספר פעמים לפני שהמטופל מבין את ההודעה. אם התקשורת דורשת חזרה רבה מדי, נותני הטיפול צריכים להאט את הדיבור ולדבר בצורה ברורה יותר עד שהלקוח יבין.
טיפ 3: הפגינו כבוד נכון למטופל |
רבים שמעו את הביטוי "והדרת פני זקן", לכן ספקים צריכים לזכור שלקוחות זקנים עשויים להיות דעות שונות בנושאים עכשוויים. חשוב להכיר בחוויות המגוונות המוצעות על ידי קשישים. הכרה זו יכולה לסייע בגישור על פערים בדורות במהלך התקשורת.
טיפ 4: תרגול האזנה פעילה |
כאשר מטפלים בקשישים שנמצאים בבית אבות סיעודי, חשוב להקשיב באופן פעיל לדיאלוג שלהם ולזכור ששני הצדדים עשויים להתקשות להביע רעיונות זה לזה. על גורמי טיפול להשתמש בשפת גוף, כמו הנהונים חיוביים, כדי לאשר את קבלת התקשורת מבלי להפריע ללקוח. אם נותן הטיפול אינו יכול להבין את הדיאלוג של המטופל, עליו לשאול שאלות מבהירות.
טיפ 5: בנה יחס עם החולה |
כדי לבנות יחס עם חולים, על ארגוני הבריאות לוודא שכל אנשי הצוות יוצרים אינטראקציות חיוביות. זה מתחיל בכל עובד אשר נתקל בלקוחות המציגים את עצמם כראוי ומגלים את העדפות שם המטופלים.