בעלים של מגרש גרוטאות שעוסק בכך באופן מקצועי כבר שנים רבות, מקים בדרך כלל מגרש לפירוק רכבים מסודר שיש בו גם משרד. כל תהליך פירוק הרכב מתרחש באופן מסודר כמו סרט נע ובתום ההליך, הלקוח מקבל תשלום ביד ובמזומן.
חאפר בנושא פירוק רכבים
מי שעוסק בתחום זה באופן חובבני, אינו מחזיק מגרש גרוטאות ובדרך כלל גם אין לו עובדים. הוא מגיע לחניה אוסף את הרכב עם הגרר שלו ומעניק לבעל הרכב תשלום ללא בדיקה של הרכב ולכן במקרים הרבים התשלום אינו תואם את המציאות הכוללת חלפים תקינים וחלפים שאפשר למחזר.
בנוסף לכך, החאפר אינו מסייע בדרך כלל לבעל הרכב לבצע את התהליך הנדרש מול משרד הרישוי הכולל דיווח על הרכב שפורק וירד מהכביש.
מגרש גרוטאות מסודר
מי שעוסק בכך שנים קובע סדרי עבודה. יש מקומות שבהם מפרקים כל רכב שמגיע, העובדים המיומנים מפרקים את החלפים בזה אחר זה ומפצלים אותם לערמות של חלפים המיועדים למחזור כמו חלקי מתכת ושלדה, חלפים המועברים למחזור פלסטיק וגם זכוכית, ראו לדוגמה קנייה של רכבים לפירוק. כמו כן, הם ממיינים את כל החלפים התקינים אשר מיועדים למכירה לסוחרים העוסקים בחלפים יד שנייה. שאר החלפים שאינם תקינים ואי אפשר למחזר אותם, נזרקים לאשפה.
שירות משרדי עבור הלקוח
לאור הניסיון רב השנים, עובדי המשרד מסייעים ללקוח לבצע את הדיווח למשרד הרישוי. מיידעים אותו באמצעות טופס מקוון על מספר הרישוי של הרכב שפורק ולכן לא ינוע יותר בכבישים.
כמו כן מדווחים את פרטי חשבון הבנק של בעל הרכב כדי שמשרד הרישוי יחזיר לו את החלק היחסי של חודשי התשלום בגין אגרת הרכב השנתית שלא נוצלה במלואה.