אתה בעל עסק ורוצה מאד שהעסק שלך יצליח. אתה בוחר את העובדים שלך בקפידה רבה ודואג להם לתנאים מקסימליים על מנת שיפיקו מעצמם את הטוב ביותר. אתה מצפה לעבודה רצינית בשטח ולתוצאות מצוינות שיגדילו לך את ההכנסה, אך בפועל משהו תקוע. הדברים לא זזים והעסק לא מוכר כפי שהיית מצפה שימכור. אם כך, אציג בפניך 6 דרכים לשיפור המכירות בעסק.
עצות יעילות לשיפור המכירות
- הגדלת כמות הלקוחות- על מנת להגדיל את כמות הלקוחות יש צורך בשיווק נכון של העסק. ככל שהעסק יהיה חשוף ליותר אנשים, כך הוא יקבל יותר פניות מלקוחות פוטנציאליים. דרך נוספת להגדלת כמות הלקוחות היא איתור של לקוחות פוטנציאליים ופניה אליהם. ככל שיש יותר לקוחות כך כגדלה כמות המכירות.
- שמירה על לקוחות קיימים- העסק צבר במרוצת השנים לקוחות קבועים. על מנת להגדיל את טווח המכירות יש לשמור על אותם לקוחות, לבדוק שהם מרוצים ולהמשיך למכור להם. לקוחות קיימים גם חיוביים לעסק כיוון שהם ממליצים על העסק לחברים ובכך מצרפים עוד לקוחות חדשים בשיטת "חבר מביא חבר" על כן יש לשמור על הלקוחות האלו טוב.
- שיווק שיווק שיווק- ברגע שהעסק שלך משווק כמו שצריך כך תגיע ליותר לקוחות. השיווק מאפשר לעסק להיות נוכח בשטח. ברגע שתפנו ללקוח מיד יכירו אתכם. השיווק הזריז והיעיל ביותר הוא שיווק דרך האינטרנט- בפייסבוק או באינסטגרם לדוגמא.
- ייעוץ עסקי לעסק- יועץ עסקי באתר תכלית תומך ומלווה את אנשי הצוות הבכירים, בונה איתם תכנית עבודה עם מטרות ויעדים, מונה את היתרונות והחסרונות של העסק על מנת לשפר ולייעל ונותן עצות פרקטיות לקידום העבודה. אין ספק שיעוץ שכזה יכול בקלות לשפר את המכירות ולהגדיל את טווח ההכנסות.
- תמחור נכון- המוצר או השירות אותו אתם מוכרים לא תמיד מתומחר כראוי. במידה וההרגשה היא שהעבודה על המוצר גדולה מההכנסה המתקבלת אולי כדאי לחשוב שוב ולהעלות את המחיר. כמובן יש לחשוב בקפידה אם כדאי לעשות זאת על מנת לא לאבד לקוחות קיימים ובכל אופן גם במידה ועושים זאת תמיד ניתן לתת הנחות ללקוחות מסוימים.
שירות טוב- ברגע שהשירות אותו אתם נותנים הוא טוב כך גם תגדל כמות הלקוחות. לקוחות קבועים ימשיכו לרכוש את השירות ואף ימליצו על השירות ללקוחות חדשים ובכך יסייעו בהגדלת כמות הלקוחות. ככל שיש יותר לקוחות כפי שאמרנו, יש יותר מכירות.