כאשר אנחנו רוצים להשיק מוצר חדש לשוק אנחנו צריכים לדעת לאיזה אוכלוסייה מוצר זה מיועד. השקה של מוצר שמיועד לשימוש על ידי בני נוער תהיה השקה שונה מאשר מוצר שנועד לשימוש על ידי אנשים בני הגיל השלישי. חלק חשוב מהשקת המוצר שלנו הוא העיצוב שלו. עיצוב מוצר לאוכלוסייה ספציפית צריך להתאים לשפה ולתחומי העניין שלהם. כאשר אנחנו מעצבים את המוצר אנחנו צריכים לעצב אותו באופן שיתאים לאוכלוסייה שאנחנו רוצים שתקנה אותו. העיצוב של המוצר צריך להתאים לאוכלוסיית היעד שלו מבחינת הצורה שלו, הצבע שלו, הפרקטיות שלו, הגודל שלו ואפילו האריזה והעטיפה שלו.
עיצוב מוצר – האם עלינו לייצר את המוצר בכל מחיר?
עיצוב מוצר יכול לאפשר לנו להעשיר את המוצרים שאנחנו משווקים לקהל הרחב. עיצוב של מוצרים כולל עיצוב של כל מוצר מפריט לבוש ועד פריט מזון. השאלה האם שווה וכדאי לנו לייצר את המוצר בכל מחיר היא שאלה שהתשובה עליה מורכבת. כאשר אנחנו באים לעצב ולייצר מוצר חדש עלינו לחשב האם בסופו של דבר נרוויח מייצר ומכירת המוצר או האם נפסיד מכך. השורה האחרונה מסתכמת בכך האם המוצר יהיה מוצר רווחי או לא. גם כאשר המוצר רווחי עלינו לשים לב עם גובה הרווחיות של המוצר משתלם לנו. מוצר שאנחנו מרווחים עליו רק עשרים או שלושים שקל או לא בהכרח מוצר ששווה לייצר אותו.
עיצוב מוצר – למה חשוב למקד את קבוצת הצריכה של המוצר?
המגמה היום בתחום של פיתוח מוצר ועיצוב מוצר היא למקד את המוצר משלב החשיבה הראשונית אליו לאוכלוסיית יעד או קבוצת צריכה ממוקדת. המחשבה היא שכאשר אנחנו מייעדים מראש את המוצר לאוכלוסייה מסוימת יכול להיות לנו קל יותר לשווק ולמכור אותו לאותה האוכלוסייה. כבר בשלב בו אנחנו יוצרים ומעצבים את האבטיפוס הראשוני של המוצר אנחנו יכולים לעשות זאת באופן מכוון לאותה האוכלוסייה כך שהמוצר יתאים לה באופן מושלם. חשוב שהעיצוב של המוצר יתאים לאוכלוסיית היעד שלנו ותוך כך לא יפגע ברגשות של אוכלוסיות או קבוצות אחרות.