סכסוכים עם השכנים לא חסר, כאשר אחד מהנפוצים הוא הריב על ניהול ועד הבית, או על מצב הבניין, בין אם מדובר בניקיון הבניין, מצב בגינה, תשלומים לוועד, צביעת חדר המדרגות בבניין, תקלות, רעש ועוד. כדי לפתור סכסוכים יש כמה פתרונות – אז מהן הפתרונות וכיצד נמנעים מסכסוכים עם השכנים? הכל בהמשך.
כפי שהזכרנו, לגור בבניין משותף זה עסק לא קל. כיום יש לא מעט סיבות לריב עם השכנים ולעיתים אנו מוצאים את עצמינו במצב עגום של ריבים ממושכים עם השכן, שנגמרים לעיתים בטריקות דלתות, התנכלויות, במקרים קיצוניים תלונות הדדיות במשטרה, ואף מעברי דירה. אז כדי לא להגיע למצבים קיצוניים ישנם כמה פתרונות:
קיום ישיבות דיירים – אחת הדרכים להסדיר סכסוכים ולא להגיע אליהם מלכתחילה הם הקמת ישיבות דיירים. ישיבות מסוג זה עוזרות מאד להבין את הבעיות בבניין, את הצרכים של כל דייר, את הנושאים שיש לטפל בהם, לבדוק אם יש בעיות רעש שמטרידות וכיצד ניתן לגשת ולפתור כל בעיה. ישיבות דיירים נפוצות כבר מימי קום המדינה והם נחוצות לפחות פעם בחודש.
פתיחת קבוצת וואטסאפ של הבניין – בימים של רשתות חברתיות ניתן לפתוח קבוצת וואטסאפ או פייסבוק של הבניין. בקבוצה אלה קיימת דמוקרטיה מוחלטת וכל אחד יכול להביע את דעתו, הסתייגותו ובקשתו. חשוב שלקבוצה יהיה מנהל שיוכל לשלוט עליה ולהנהיג אותה באסרטיביות כדי שהיא לא תצא משליטה. הקבוצה חשובה כדי ללמוד ולשפר, ומכאן לייעל את הבניין וטיפוחו, וכמובן כדי למנוע סכסוכים.
שכירת חברת ניהול ועד בית – שירות ניהול ועד בית הוא שירות שצובר תאוצה לאחרונה. השירות מיועד לדיירים שרוצים ליהנות משקט ושלווה בבניין וכמובן מבניין מטופח נקי ובעל ערך גבוה. שירות זה הוא שירות שמיועד לבניינים משותפים (וגם לבתים פרטיים) והוא שירות מקיף שבו דואגת החברה לניהול ועד בית, לכלל השירותים שהבניין צריך החל משירותי ניקיון, אחזקה, שירותי אינסטלציה, גביית תשלומי ועד בית, שירותי אחזקה, ניקוי ותחזוקת מעליות, ניקוי לובי, שירותי גינון, פינוי פסולת ועוד. בצורה זאת נמנעים סכסוכים רבים בין השכני, ובמקרים קיצוניים אף נמנעת אינטראקציה בין שכנים בעייתיים.
שירות ועד בית הוא פתרון מושלם בו משלמים סכום חודשי או שנתי קבוע ומקבלים בניין מטופח ונקי בכל ימות השנה!
לסיכום, על מנת להימנע מבעיות עם השכנים, יש לשמור על השקט, על בניין נקי, ועל יחסים קורקטיים עם השכנים שלכם.