מגרש לפירוק רכבים – מהו? מתי כדאי למכור את הרכב לפירוק, ואיזה תועלת המוכר והקונה יפיקו מזה? במאמר הזה אנו מעט נרחיב על כך.
רבים מאתנו מחזיקים בבעלותם רכב. הסטטיקה מלמדת שהאדם הממוצע מחליף בין 2-3 רכבים במהלך חייו. הסיבות להחלפת הרכב הן מגוונות: לצורך פינוק – כאשר מתאפשר כלכלית לרכוש רכב חדיש ומתקדם יותר. כורח המציאות – דוגמאות: רכב שעבר תאונה ויצא מכלל פעילות, רכב שגובה עלות התיקון שלו אחרי תאונה או שריפה הוא מעל 60% משוויו, רכב שעבר יותר מ-20 שנה ממועד ייצורו ובשל כך נאסר עליו לעלות על הכביש, ורכב שזמן רב לא נמצא לו קונה ובעליו התייאש מלמכור אותו.
גם הורדת עול וגם רווח כספי
למי שמחזיק בבעלותו רכב מושבת, רואה איך הגרוטאה הזו איננה מצמיחה כל תועלת, אך כן גורמת לנזקים. אחד מהבעיות המרכזיות שהיא יוצרת זה הצורך שלה במקום חניה. אם יש לכם חניה פרטית – תוכלו לגרור אותה לשם, אך אין ספק שזה לא הדבר שאתם הכי תאהבו: זה יתפוס את החניה לרכב אחר שברשותכם, ועלול לפגוע גם במראה האסתטי. במידה ואין לכם חניה פרטית הבעיה רק תגדל. החנייתה במקום ציבורי זה אסור על פי החוק, ומן הסתם שמיד תקבלו דרישת פינוי מהעירייה. גם אם תניחו אותה בשטח מופקר הרחק מעיני העירייה, זה עלול לחסום את הגישה לאנשים או לכלי רכב אחרים, ואף להוות סכנה לכלי רכב (תאונות) או לילדים שימצאו בו עניין (חלקי הרכב המושבת עלולים להכיל חלקים חדים, שברי זכוכיות, חלודה, חיידקים כאשר הרכב הופך לביתם של חתולי רחוב וכדומה).
אין ספק שכדאי למכור את הרכב, ואף להרוויח סכום נאה, ובמקרים מסוימים אף את עלות הגרירה למגרש הרכבים.
הקליקו כאן כדי לבקר באתר של DBC פירוק רכבים.
למה הגרוטאה מעניינת אותו?
מה התועלת של בעל המגרש מהגרוטאה שהוא יקנה ממכם? הרווח שלו יגיע אחרי שהוא יפרק את הרכב לגורמים. את החלקים התקינים הוא ימכור כחלקי חילוף למוסכים ולאנשים פרטיים, ואת החלקים שאינם תקינים הוא ימכור לברזל.