קידום אתרים או קידום אורגני הוא תחום המתייחס לקידום במעלה תוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים. ברוב המקרים פועלים לטובת קידום האתר בגוגל בלבד וכן כפועל יוצא מכך האתר מתקדם גם במנועי חיפוש מובילים אחרים בדרך כלל. זה לא לגמרי מדויק אולם במאמר זה נתמקד בקידום האורגני בגוגל שכן מעל 95% מתנועת הגולשים המגיעה דרך מנועי חיפוש לאתרים ישראלים היא באמצעות גוגל. חברת ג'נסיס המתמחה בשירותי פרסום בדיגיטלי ומיתוג עסקי, משתפת כמה טיפים חשובים בנושא קידום אתרים באתר שלה https://www.gnss.co.il/ כאשר בכתבה זו נסביר על החשיבות של פרמטרים בולטים נוספים מלבד הקישורים.
החשיבות של קישורים בקידום האורגני:
נתחיל דווקא מהסוף. לקישורים יש השפעה מכרעת על הקידום האורגני – לא משנה באיזה תחום מדובר, כמה איכותי האתר, מה מידת התחרות בתחום, מיהם המתחרים ועוד. הקישורים משמשים בעיני גוגל כמעין המלצות על האתר. משום כך – כאשר אתר אחד באינטרנט מקשר לאתר שלכם זה כאילו הוא המליץ על האתר שלכם ושולח תנועה מהאתר שלו לאתר שלכם. כיום איכות הקישורים חשובה יותר מהכמות שלהם אולם לא נעמיק בכך במאמר זה. מה שחשוב לדעת הוא מדובר באחד הפרמטרים החשובים בקידום האורגני אולם הוא לא היחיד ולכן חשוב לקדם אתר ל"רוחב" ולעבוד בכמה מישורים במקביל ולא רק על קישורים.
אופטימיזציה לתוך האתר:
כל הליך קידום אתרים מקצועי צריך לכלול גם דאגה לתכנים שכבר נמצאים באתר וכן לתכנים החדשים המועלים לאתר. ראשית חשוב לשמור על האתר מעודכן עם תכנים חדשים מדי פעם. עדיפות להעלאת עמודים ופוסטים חדשים, מוצרים חדשים וכד'. חשוב גם לרענן עמודים ישנים עם תוכן חדש. במסגרת האופטימיזציה לתוכן הקיים באתר חשוב לדאוג לכותרות משנה ומבנה מסודר של התוכן, לשילוב נכון של ביטויי המפתח בתוכן, להיררכיה נכונה של ביטויי מפתח באתר ועוד. ניתן להיעזר בתוספים מתאימים לעניין זה.
סיגנלים חברתיים וחוויית משתמש:
שני מושגים שחשוב להכיר הם סיגנלים חברתיים וחוויית משתמש. האחרון מתייחס לחוויה שעובר הגולש במהלך הגלישה באתר שלכם: כלומר מציאת התוכן שהוא באמת חיפש, קריאה נעימה ונוחה של התוכן, טעינה מהירה של עמודי האתר, התאמה רספונסיבית של האתר למובייל ועוד. סיגנלים חברתיים מתייחסים למעשה לנושא של שיתופי האתר ברשתות החברתיות, תגובות ומעורבות של הגולשים באתר ועוד.