מערכת החינוך בישראל נמצאת במצב קשה. מערכת החינוך לא עונה על הצרכים של כלכלה צומחת והיא גם לא מספקת מספיק הזדמנויות לצעירים, משתף אבי קמינסקי מומחה בתחום החינוך.
הבעיה הגדולה ביותר במערכת החינוך הנוכחית היא שהיא לא מספקת מספיק הזדמנויות לצעירים עם כישורים טכניים, שיהיו מבוקשים מאוד על ידי מעסיקים.
איך לשפר את מערכת החינוך מבחינה ארגונית?
מערכת החינוך היא הבסיס לחברה שלנו. זה הבסיס לכלכלה, לתרבות ולחברה שלנו. אבל זו לא רק מערכת שמלמדת ומאמנת אנשים להיות מסוגלים לקרוא ולכתוב אלא גם מערכת שמלמדת אותם איך לחשוב. זו הסיבה שכל כך חשוב לנו להתעדכן בזמנים ולעדכן את מערכות החינוך שלנו כדי לעמוד בקצב השינויים הטכנולוגיים.
אנחנו צריכים להבין שאם אנחנו רוצים שאנשים סביבנו – כמו הורים, מורים, חברים – יוכלו לתקשר איתנו, אנחנו צריכים לתת להם סביבה שבה הם יכולים לעשות זאת, מוסיף אבי קמינסקי. יש לנו הרבה תחומים שבהם נוכל לשפר את מערכות החינוך שלנו על ידי מתן מענה לצרכים של התלמידים מבחינה סביבה ארגונית נכונה ובטוחה שתעצים אותם.
בשינוי ארגוני של מערכת החינוך בישראל עולות לא פעם השאלות האם אפשר לבטל חלק מבחינות הבגרות והאם המודל של לימוד בכתה הוא המודל הנכון. משבר הקורונה פתח מודל לימודי עצמאי יותר בהם התלמידים יכולים ללמוד דרך המחשבים בבית, כמו כן התלמידים יכולים לחקור באופן עצמאי יותר על ידי הסתכלות והתבוננות ופחות בישיבה מול המורה והספרים. כל אלה מקבלות כעת חשיבות כאשר בוחנים ומעמיקים בשאלה כיצד לשפר את מערכת החינוך בישראל.
לסיכום, מערכת החינוך בישראל חווה קשיים בשנים האחרונות. יותר ויותר תלמידים נפלטים ממערכת החינוך בעקבות קשיי התאמה למערכת. דבר זה מצריך בדיקה וארגון מחדש של מערכת החינוך.