יועץ אירגוני הוא איש מקצוע שעוזר לחברות בעסק שלהן. הם נקראים גם מאמן מנהלים, מאמן עסקי או יועץ ניהול. ישנם סוגים רבים ושונים של יועצים – לחלקם יש מיקוד ספציפי בעוד שאחרים בעלי מומחיות רחבה. חלק מהיועצים עובדים בעצמם בעוד שאחרים עובדים כחלק מצוותים.
חשוב לבחור את סוג היועץ המתאים לצרכי החברה שלכם. אם אתה צריך עזרה באסטרטגיית השיווק שלך, עליך לבחור יועץ שיווקי ולא מומחה לחשבונאות או כספים. ישנם סוגים רבים של יועצים שחברות יכולות לשכור – ממומחים לניהול משאבי אנוש, יועצים פיננסיים, אסטרטגים שיווקיים, מומחי IT ועוד.
להלן כמה מהגורמים שכדאי לקחת בחשבון לפני שכירת יועץ תאגידי:
– עלויות:
– ניסיון:
– מקום:
– אוסף כישורים:
– תדמית:
הצעד הראשון בהעסקת יועץ הוא להחליט במה אתה צריך עזרה. זה יעזור לך לצמצם את האפשרויות שלך. אתה יכול גם לבקש מאנשים ששכרו יועץ בעבר לשתף את הניסיון שלהם.
לאחר מכן, כדאי לשקול את המומחיות והניסיון של האדם. חפש מישהו שעשה עבודה דומה בעבר, או לפחות בעל מיומנויות דומה לשלך. שאלו אותם על הפרויקטים והלקוחות הקודמים שלהם, כמו גם מה הם היו עושים אחרת אם הם היו עושים את הפרויקט הזה שוב.
לבסוף, חשוב לקחת בחשבון את אישיותו ויחסו של היועץ לפרויקט שלכם. האם הם מתלהבים מזה? הם נראים נלהבים? האם יש להם הצעות איך להפוך את הפרויקט שלך למוצלח יותר?
בחברה של היום, קל יותר למצוא יועץ תאגידי מכיוון שיש יותר אנשים עם כישורים וידע מיוחדים בתחומים שונים. כמה יועצים מומחים בתחומם ומספקים עצות כיצד חברות יכולות לשפר את הפעילות או האסטרטגיות שלהן; אחרים עשויים להיות מומחים במתן המלצות לגבי האופן שבו יש לבנות חברות כדי להשיג הצלחה; אחרים עשויים להציע עזרה בנושאים הקשורים לשיווק או לכספים.
קראו עוד על: ייעוץ ארגוני באתר של דקלה אסנפי >>>