העולם הדיגיטלי מתפתח כל הזמן ופיתוח אתרים אינו שונה. אחד ההיבטים הקריטיים ביותר בתחום זה הוא עיצוב רספונסיבי, גישה המאפשרת להתאים את פריסת האתר בהתאם לגודל מסך המכשיר של המשתמש.
מאפיין זה הוא קריטי בשל מספר סיבות:
ראשית, עיצוב רספונסיבי מבטיח פונקציונליות במכשירים שונים. עם העלייה בשימוש בסמארטפונים, יותר צרכנים משתמשים במכשירים הניידים שלהם כדי לגשת לאינטרנט. סקר של מרכז המחקר של Pew קבע שכ-96% מהאמריקאים מחזיקים בטלפון סלולרי כלשהו וכ-81% מחזיקים בסמארטפון. עיצוב רספונסיבי אומר שהאתר שלך ייראה מקצועי וידידותי למשתמש, בין אם הגישה אליו מתבצעת במחשב שולחני, מחשב נייד, טאבלט או סמארטפון.
שנית, עיצוב רספונסיבי משפר את חווית המשתמש. אם אתר אינטרנט אינו פועל בנייד או בטאבלט, המשתמשים פשוט יפסיקו לבקר בו. המטרה של עיצוב רספונסיבי היא למנוע התקרבות מיותרת, גלילה או שינוי גודל המתרחשים באתרים שאינם מתאימים לנייד. אתר קל לשימוש מוביל לחוויית משתמש מרתקת יותר.
הנקודה השלישית עוסקת בשיפור זמני הטעינה של האתר. אתרים מותאמים לעיצוב רספונסיבי נוטים להיטען מהר יותר בכל המכשירים, אבל במיוחד בסמארטפונים ובטאבלטים. על פי מחקר של גוגל, 53% מהמבקרים באתר סלולרי יעזבו דף שלוקח יותר משלוש שניות להיטען. הוכח כי מהירויות טעינה מהירות יותר של דפי אינטרנט מגדילות את שימור מבקרים ונאמנותם.
הסיבה הרביעית היא היתרון ל-SEO של האתר שלך. גוגל ממליצה על עיצוב אתרים רספונסיבי מכיוון שהוא מקל על המשתמשים לשתף ולקשר את התוכן שלך עם כתובת אתר אחת. כתוצאה מכך, אם האתר שלך רספונסיבי, הוא ידורג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש. זה משפר את הנראות המקוונת ויכול לעזור למשוך יותר מבקרים לאתר שלך.
לבסוף, עיצוב רספונסיבי הוא חסכוני. במקום לבזבז זמן ומשאבים בבניית אתר נפרד לנייד בנוסף לאתר המסורתי שלך למחשבים שולחניים, גישת העיצוב הרספונסיבי מאפשרת לך לייעל את העסק שלך